25 maja, 2016

Google Performance Summit – Jakie rewolucje czekają AdWords

Rok 2016 może być jednym z najbardziej znaczących pod kątem zmian w zakresie AdWords. Usunięcie prawej strony z reklamami w wynikach wyszukiwania, wydawało się największą zmianą jaka jest możliwa. A jednak na tegorocznym Google Performance Summit zmian było co niemiara. Niektóre większe, niektóre mniejsze. Przyjrzyjmy się im dokładniej.

Cała konferencja na którą zaproszeni zostali zarówno wielcy reklamodawcy jak i przedstawiciele agencji reklamowych, była dostępna w Polsce jako livestream. Choć całość trwała niewiele ponad godzinę, była ona wypełniona informacjami o zmianach jakie zostaną wprowadzone do AdWords w przeciągu najbliższego roku. Z całej prezentacji warto wspomnieć o 5 funkcjach i zmianach, na które musimy się przygotować.

1. Nowy interface

O tej zmianie pisaliśmy już wcześniej. Nowe szaty AdWords mają pomóc zarówno w obsłudze interfejsu na urządzeniach mobilnych jak i nowym użytkownikom, których obecna forma może przytłaczać. Odsłona ta ma również być bardziej informacyjna, a mniej nastawiona na promocje usług oferowanych przez sam system.

2. Limity znaków

To prawdopodobnie druga po usunięciu prawej strony fundamentalna zmiana w AdWords w tym roku. Dotychczasowy 25 znakowy nagłówek zostanie zastąpiony dwoma 30 znakowymi, a dwie 35 znakowe linijki opisu, zostaną zastąpione jedną 80 znakową. Daje to prawie 50% więcej miejsca na tekst i przekazanie swojego komunikatu klientom.

pasted image 0

3. Responsywne reklamy display

Tworzenie 18 formatów reklam displayowych, mogło dotychczas sprawiać niektórym problemy. Wprowadzając responsywne reklamy, Google obniża próg wejścia dla praktycznie każdego. Podając minimalną ilość informacji (tytuł, opis, adres URL i zdjęcie) Google sam stworzy odpowiednie reklamy pod odpowiednie formaty. Oczywiście reklamy tworzone z automatu będą odznaczały się pewną szablonowością, stąd mogą nie przypaść wszystkim do gustu, jednak bariera samego wejścia w reklamy display będzie bardzo niska.

Google_Display-ads-for-a-mobile-first-world_600

4. Osobne stawki na urządzenia mobile

Dotychczas w ramach ustawiania stawek mamy możliwość określania stawek dla desktopu i komórek wyposażonych w przeglądarkę z pełną funkcjonalnością. Po tej zmianie będziemy mogli dodatkowo osobno tworzyć stawki dla tabletów. Dzięki temu będziemy mogli kierować kampanie bardziej dokładnie na użytkowników mobilnych.

5. Google Maps

W zakresie map, właściciele którzy odpowiednio skonfigurują swoje konto będą mogli dołączyć dodatkowe informacje tj. swój asortyment (prawdopodobnie z wykorzystaniem Google Merchant Center, choć nie zostało to sprecyzowane), promocje czy rabaty.  Będą mieli także możliwość lekkiego brandowania wpisów (na screenach widać własne pinezki). Zmiana ta o dziwo ma pomagać przede wszystkim w doprowadzaniu użytkowników offline do samych sklepów.

Jak widać Google w ciągu godziny potrafiło dostarczyć wielu nowości. Zmieniając limit znaków, usuwając prawą stronę z reklamami Google silnie kieruje swoje kroki w stronę mobile (co sami zresztą mocno zaznaczali na początku prezentacji). Co jednak jest interesujące, bardzo mocno wpłynie to moim zdaniem na wyniki organiczne. Jeśli potencjalnie każdy tekst reklamowy powiększy się o 50%, wyniki organiczne spadną jeszcze niżej w SERPach.

Patrząc na reklamy AdWords jeszcze w 2015 roku i wizualizując sobie ich wygląd po ogłoszonych zmianach, Google w ciągu roku zmieniło praktycznie wszystkie fundamenty AdWords – to gdzie się pokazują i jak wyglądają. Szykuje się bardzo interesujący rok dla AdWords.

Robert Nowak

Specjalista SEM z 10 letnim stażem. Na co dzień zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem, optymalizacją i raportowaniem kampanii reklamowych, jak również analityką internetową i zagadnieniami związanymi z SEO. Prywatnie fan japońskiej herbaty i amerykańskich jabłek ;)