30 czerwca, 2016

Nowa droga konwersji w reklamie mobilnej

Wejście na stronę i opłata za kliknięcie, jest tak synonimiczne z reklamami Adwords w wynikach wyszukiwania, że nie trzeba tego nikomu tłumaczyć. Bardziej niuansowym rozwiązaniem jest reklama typu „Click to call”. Jednak czytanie i rozmowy na telefonach to nie to co młodzież najchętniej robi. To wiadomości tekstowe.

Potęgi ruchu mobilnego nie trzeba już nikomu przedstawiać, ani przekonywać co do trendu wzrastającego. Każdego dnia obserwujemy w Google Analytics rosnące słupku udziału ruchu mobilnego w stosunku do ruchu z komputerów desktopowych. Sposobu na monetyzację ruchu mobilnego, który wykorzystywałby naturalne zachowania użytkowników tych urządzeń jest na razie niewiele. Landing Page stworzone pod mobile, czy zostawianie numer aby oddzwonić to rozwiązania dobre, ale nie zawsze wpisują się w kulturę urządzeń mobilnych. Nie lubimy wypełniać formularzy, a podawanie numeru wiązać się może z potencjalnym zignorowaniem. Google chyba też tak uważa dlatego testuje nowy rodzaj reklamy, w której użytkownicy wysyłają wiadomość do reklamodawcy.

wiadomosci-tekstowe-adwords

źródło: seroudtable.com

Działa ona w oparciu o SMSy. Po kliknięciu w reklamę, otwierana jest nasza domyślna aplikacja SMS, w której wpisywana jest treść zdefiniowana przez reklamodawcę. Jest to dość ciekawe i oryginalne rozwiązanie, które wpisuje się dobrze w pokolenie korzystające w dużej mierze z IM. Na chwile obecną jest to jeden z wielu testów Google. Działa to w przypadku aplikacji na Androidzie i iOS – ciekawe jednak jak spraw się ma na urządzaniach iOS, gdzie tego typu automatyzacje w erze silnego dbania o prywatność użytkowników w Apple, może być zachowaniem niepożądanym.

Ciekawie mogłoby też wyglądać rozwiązanie opierające się o komunikatory internetowe tj. Facebook Messenger, WeChat, WhatsApp czy Skype. Znając jednak dotychczasową historię integracji, Adwords nie jest specjalnie „przyjazny” dla jakichkolwiek zewnętrznych narzędzi. Jednak zawsze pod uwagę można brać również Googlowe rozwiązania tj. Hangout, czy zaprezentowane na Google I/O 2016 – All i Duo. Integracja z tymi narzędziami, może je rozpropagować i stworzyć silny biznesowy profil dla tych usług. Dopóki jednak większa ilość reklamodawców nie będzie miała dostępu do tej usługi – pozostanie to niewiadomą.

Robert Nowak

Specjalista SEM z 10 letnim stażem. Na co dzień zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem, optymalizacją i raportowaniem kampanii reklamowych, jak również analityką internetową i zagadnieniami związanymi z SEO. Prywatnie fan japońskiej herbaty i amerykańskich jabłek ;)