29 marca, 2016

Nowe szaty króla – AdWords wchodzi w Material Design

System AdWords przez lata otrzymał drobne liftingi i kilka zastrzyków funkcyjnego botoksu, ale generalnie nie zmienił się aż tak bardzo przez ostatnich 15 lat. Ktoś w zarządzeni postanowił jednak, iż nadeszła pora wejścia w nową erę material design, także w przypadku AdWords.

Dla nowych osób AdWords może wydawać się przytłaczający. Choć autorzy od dawna starają się ukrywać zaawansowane opcje, nieprzydatne wszystkim zakładki i skomplikowane funkcje pod kolejnymi menu, przyciskami i opcjami do włączenia, nadal interfejs nie jest aż tak przejrzysty i dostępny dla nowych graczy. Stąd zapewne decyzja, aby poddać wygląd AdWords długo oczekiwanemu liftingowi.

nowy-adwords

Z pierwszych zrzutów dostarczonych przez Google widać iż kierunek w jakim ta renowacja podąża będzie dość spójny z ideą Material Design, którą Google od kilku lat forsuje w kolejnych iteracjach swojego systemu operacyjnego Android, jak również wszelkich stronach które produkują. Widzimy tutaj wyraźne wpływy flat design, minimalne użycie palety kolorystyczne, a także prostej możliwości resposywnego dostosowywania interfejsu do różnych rozmiarów ekranów. Na pewno znajdą się w nim również płynne animacje i przejścia pomiędzy panelami, co widać w innych tworach opartych na Material Design.

Co warto zauważyć, zmiana ta nie wpłynie w żaden sposób na obecne kampanie, sposób ich tworzenia czy dostępne funkcję reklamowe. Zmiana ta skupi się wyłącznie na sposobie prezentacji i nawigacji po systemie i nie ma na zadaniu „oczyszczenia” interfejsu ze zbędnych, nieużywanych opcji poprzez ich trwałe usunięcie.

Jest to zmiana na którą na pewno pozytywnie zareagują nowi użytkownicy. Starzy wyjadacze będą musieli się przyzwyczaić i zapewne poszukać gdzie ich ulubione funkcję poukrywane zostaną po zmianie.

Robert Nowak

Specjalista SEM z 10 letnim stażem. Na co dzień zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem, optymalizacją i raportowaniem kampanii reklamowych, jak również analityką internetową i zagadnieniami związanymi z SEO. Prywatnie fan japońskiej herbaty i amerykańskich jabłek ;)