28 września, 2015

Druga pozycja skuteczniejsza niż pierwsza? To możliwe

Wyścig o pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania przybiera czasem kuriozalne rozmiary, gdy koszt reklamy AdWords wzrasta nieproporcjonalnie do efektów. Jak wskazują badania, czasem nie warto płacić za pierwsze miejsce.

Według najnowszych badań firmy Blue Nile Research, rozbudowana reklama używająca rozszerzeń reklam dostępnych w Google AdWords na pozycji drugiej, może nawet o 13 punktów procentowych przewyższać klikalnością reklamę bez rozszerzeń na pierwszym miejscu. Biorąc pod uwagę zarówno różnicę cenową pomiędzy pierwszą a drugą pozycją, jak i wzrost klikalności, strategia oparta na balansowaniu w okolicach 2 pozycji może nie tylko przynieść oszczędności w postaci tańszych kliknięć, ale również wzrost klikalności bez zmian w wydawanym budżecie.

By lepiej dostrzec różnice, warto zerknąć na poniższy wykres:

BN11-research

Robert Nowak

Specjalista SEM z 10 letnim stażem. Na co dzień zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem, optymalizacją i raportowaniem kampanii reklamowych, jak również analityką internetową i zagadnieniami związanymi z SEO. Prywatnie fan japońskiej herbaty i amerykańskich jabłek ;)