20 kwietnia, 2016

Gdzie się podział News Feed strony firmowej?

Pewnego słonecznego dnia budzisz się, zerkasz na swój fanpage i ze zgrozą stwierdzasz, że zniknęły Aktualności strony firmowej. Aktywność pieczołowicie lajkowanych stron przepadła. Cóż począć? Bez obaw, funkcja nie zniknęła.

Dostęp do aktywności stron

Jeszcze do niedawna będąc zalogowanym jako strona firmowa, miałeś bezpośredni dostęp do aktywności polubionych w imieniu fanpage’a stron – wystarczyło kliknąć w logo Facebooka. Teraz opcja ta zniknęła? Nie, pora jednak na zmianę przyzwyczajeń.

By dostać się do strumienia aktualności danego fan page’a, zerknij na lewą kolumnę strony firmowej. Znajdziesz tam pozycję „Zobacz aktualności ze stron”. Wystarczy kliknąć i już widzisz wpisy marek zalajkowanych w imieniu prowadzonej strony firmowej.

Aktualności Strony
Aktualności strony.

Lajki dla stron

Nieco inaczej wygląda też lajkowanie stron w imieniu fan page’a. By tego dokonać, kliknij w wielokropek i „Polub w imieniu strony”, a następnie z rozwijanego menu wybierz właściwą stronę firmową.

Lajki w imieniu strony.
Lajki w imieniu strony.

Aktywność przy wpisach w imieniu fanpage’a

By polubić, skomentować lub udostępnić coś w imieniu danej strony firmowej, kliknij w odwrócony trójkąt umiejscowiony przy miniaturze Twojego zdjęcia profilowego.

Aktywność przy wpisie w imieniu strony.
Aktywność przy wpisie w imieniu strony.

Skąd te zmiany?

Facebook stopniowo przeobraża się w Brandbooka. Osoby prywatne coraz rzadziej dzielą się autorskimi treściami, podczas, gdy aktywność marek wzrasta. Być może domyślne ustawienia lajkowania, komentowania i dzielenia się treścią jako osoba prywatna, mają być krokiem ku odwróceniu lub spowolnieniu owego trendu?  Jedno jest pewne, do drobnych zmian w obsłudze będziemy musieli się przyzwyczaić.

Facebook
http://dustinteractive.com

 

Karina Zabiegły

Content & Social Media Manager, Socjolog Reklamy i Komunikacji Społecznej, Politolog. Od 5 lat realizuje kampanie reklamowe w social media, tworzy wartościowe treści i doradza markom w zakresie ich obecności w Internecie. Zaczytana, zapisana, bezustannie coś nucąca. Prywatnie: kociara, fanka dobrego horroru, zauroczona kulturą i językiem rosyjskim.