24 lutego, 2016

„Wow”! Na Facebooku obok „Lubię to!”pojawiły się nowe Reakcje

Zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku miesięcy, Mark Zuckerberg wprowadza nowe Reakcje.  Od dziś możemy oceniać wpisy na Facebooku korzystając z pięciu przycisków: „Super”, „Ha, ha”, „Wow”, „Przykro mi”, „Wrr” oraz ze znajomego „Lubię to!”.

Plany wprowadzenia nowych Reakcji, dzięki którym moglibyśmy precyzyjniej wyrażać emocje wobec treści prezentowanych na Facebooku, pojawiły się już kilka miesięcy temu. Wówczas rozgorzała dyskusja na temat możliwości zaistnienia przycisku „Nie lubię!”. Niejeden administrator firmowego fanpage’a zadrżał na myśl o zmasowanych atakach hejterów, trolli czy nieprzyjaźnie nastawionej konkurencji. Mark Zuckerberg zaprzeczył jednak planom wprowadzenia „nienawistnej emotikony” i słowa dotrzymał. O „Nie lubię!” możemy zapomnieć.

 

Nowe Reakcje na Facebooku
Nowe Reakcje na Facebooku.

Nowe Reakcje wyświetlają się po najechaniu na „Lubię to!”. Pochwałę dla wpisu możemy wyrazić korzystając już nie tylko z poczciwego lajka, ale klikając w „Super” czy „Wow”, a jeśli coś nas rozśmieszy, mamy do dyspozycji „Ha, ha”. Dzięki nowym przyciskom problem z lubieniem wpisów o ludzkich tragediach czy katastrofach zdaje się być rozwiązany – możemy klikać w „Przykro mi”. Mimo że wśród Reakcji nie pojawia się „Nie lubię tego!”, nieco zamieszania wprowadza „Wrr”. Chyba żadna marka nie chciałaby, aby odbiorcy byli na nią zdenerwowani…

Raportowanie aktywności fanów na pewno ulegnie modyfikacjom. Reakcje są nowością i, zwłaszcza początkowo, mogą nam nieco namieszać w statystykach. Zapewne większość fanów będzie chciała przetestować nowe przyciski i niejeden fanpage dostanie niezasłużone „Przykro mi” czy „Wrr”. Pytanie, jak często odbiorcy będą skłonni korzystać z tych opcji w przyszłości, a co ważniejsze, jak na wieść o tym, że przy promocji kluczowego produktu czy usługi pojawia się więcej płaczących i zdenerwowanych emotikonów niż lajków, zareaguje klient agencji?

Karina Zabiegły

Content & Social Media Manager, Socjolog Reklamy i Komunikacji Społecznej, Politolog. Od 5 lat realizuje kampanie reklamowe w social media, tworzy wartościowe treści i doradza markom w zakresie ich obecności w Internecie. Zaczytana, zapisana, bezustannie coś nucąca. Prywatnie: kociara, fanka dobrego horroru, zauroczona kulturą i językiem rosyjskim.