28 kwietnia, 2015

Reklamy wieloproduktowe (Multi-Product Ads) na Facebooku

Prowadząc kampanie reklamowe na Facebooku warto wyjść poza kreator reklam i sięgnąć do narzędzia Power Editor. To właśnie tutaj znajdziemy opcję reklamową dla większości użytkowników niedostępną w standardowym menedżerze: reklamy z kilkoma obrazami i linkami.

Reklamy karuzelowe, zwane także wieloproduktowymi (Facebook Multi-Product Ads) zaspokajają różnorodne potrzeby biznesowe. To doskonały sposób na promocję kluczowych elementów oferty, prezentację pakietów czy, wbrew swej nazwie, na przedstawienie kilku właściwości pojedynczego produktu. Zastosowanie serii obrazów umożliwia także skomponowanie interesującej narracji (kreatywni reklamodawcy, do dzieła!).

Reklama wieloproduktowa na urządzeniu stacjonarnym.
Reklama wieloproduktowa na urządzeniu stacjonarnym.

Reklamy wieloproduktowe możemy tworzyć w kampaniach, w których celem jest kliknięcie powodujące przejście do witryny lub konwersje w witrynie. Pojawiają się w Aktualnościach w formie wpisów sponsorowanych na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych.

W pojedynczej jednostce reklamowej oprócz głównej treści wpisu (max 90 znaków) mamy do wykorzystania od 3 do 5 pozycji, z czego na każdą przypada obraz o zalecanych wymiarach 600 x 600 pikseli, nagłówek, krótki opis (max 30 znaków) oraz link. Pozycje nie wyświetlają się jednocześnie – użytkownicy mogą przejrzeć wszystkie klikając w strzałkę lub, w przypadku urządzeń mobilnych, przesuwając palcem w lewo po ekranie smartfona. O kolejności obrazów możemy zadecydować sami bądź skorzystać z domyślnie zaznaczonej automatycznej optymalizacji.

 

Reklama wieloproduktowa na urządzeniu mobilnym.
Reklama wieloproduktowa na urządzeniu mobilnym.

Reklama wieloproduktowa pozwala na przemycenie większej ilości treści, a już sama jej forma zwraca uwagę użytkowników. Jako przykład ciekawego i pomysłowego wykorzystania Multi-Product Ads może posłużyć kampania reklamowa Skody. Czeski producent samochodów zastosował format karuzelowy do promocji zapisów na jazdy próbne Skodą Octavią.

 

Skoda
Multi-Product Ads w kampanii Skody na Facebooku.

Multi-Product Ads odznaczają się wyższym współczynnikiem kliknięć (CTR) od reklam z jednym obrazem (biorąc oczywiście pod uwagę zestaw reklam w ramach jednej kampanii). Co więcej, idealnie wpisują się w remarketing – możemy kierować je na osoby, które wcześniej odwiedziły naszą stronę WWW, a więc potencjalnie są zainteresowane naszą ofertą. Reklama wieloproduktowa to kolejny sposób na generowanie sprzedaży z wykorzystaniem Facebooka, który zdecydowanie warto przetestować.

 

 

 

Karina Zabiegły

Content & Social Media Manager, Socjolog Reklamy i Komunikacji Społecznej, Politolog. Od 5 lat realizuje kampanie reklamowe w social media, tworzy wartościowe treści i doradza markom w zakresie ich obecności w Internecie. Zaczytana, zapisana, bezustannie coś nucąca. Prywatnie: kociara, fanka dobrego horroru, zauroczona kulturą i językiem rosyjskim.